Vereniging

Bestuur en organisatie
Het bestuur komt regelmatig bij elkaar om het reilen en zeilen van de jachthaven te bespreken. Naast het bestuur heeft de vereniging een havencommissie, een schiphuiscommissie en een activiteitencommissie. Tweemaal per jaar verschijnt het clubblad ’t Spuigat.

Statuten en Jachthavenreglement
Bestuursleden
Jen Wartena, voorzitter@franekerwatersportvereniging.nl
Janny de Vries - Fokkema, secretaris@franekerwatersportvereniging.nl
Penningmeester
Hotze Bakker, penningmeester@franekerwatersportvereniging.nl
Leden
Rimmert de Jong, vice voorzitter
Jouke Dijkstra, 2e secretaris
Jacob Jongsma, voorzitter havencommissie
Frank Stadhouders

Havencommissie
Veel onderhoudswerkzaamheden aan de haven wordt uitgevoerd door vrijwilligers. De havencommissie is de drijvende kracht achter deze werkzaamheden. Zij voert diverse werkzaamheden in de haven uit en coördineert en ziet toe op de uitvoer van de werkzaamheden die door derden worden verricht.
In het voorjaar wordt een aantal werkdagen georganiseerd zodat de haven er weer goed verzorgd bij ligt voor het nieuwe vaarseizoen.

Leden havencommissie
Jacob Jongsma, havencommissie@franekerwatersportvereniging.nl
Leden
Henk Dekkinga