Passanten

U bent van harte welkom in onze jachthaven. De haven is toegankelijk motorboten en zeiljachten met een diepgang tot 2.00 meter. Nadat u de haven bent binnengevaren gaat u bakboord uit. Vrije boxen zijn te herkennen aan een groen bordje. U kunt ook aan het eind van de haven, bij het havenkantoor en toiletgebouw, een ligplaats kiezen.

Havenmeester
Telefoon havenmeester:
  • 06-22 06 94 03
  • 0517 767 010
Diverse leden van de FWV nemen om toerbeurt enthousiast de rol van gastvrije havenmeester op zich.

Voorzieningen jachthaven
Voor een aangenaam verblijf in onze haven bieden wij u:
  • elektriciteit en drinkwater op de steiger
  • vuilwater innamestation
  • toiletten en douchevoorzieningen
  • gratis gebruik van fietsen
  • speeltoestellen voor kinderen
  • picknick tafels
  • gratis WIFI

Liggeld
Het liggeld is inclusief water, stroom en gebruik van de toilet/douchevoorzieningen en bedraagt € 1,- per strekkende meter en € 1,- per persoon per overnachting.
De havenmeester komt langs om het liggeld te innen. Als u hem heeft gemist dan kunt u het havengeld in een daarvoor bestemde envelop in de brievenbus van het havengebouw deponeren.

Ontdek Franeker
De binnenstad van Franeker, met haar vele prachtige historische gebouwen, is op 9 minuten loopafstand van de jachthaven en 3 minuten fietsen op de fietsen van de FWV die u gratis mag gebruiken. Franeker is een van de Friese elf steden en de eerste universiteitsstad van Nederland. Als u langs de Bogt fen Guné komt, komt u langs de oudste studentenkroeg van Nederland. Een bezoek aan het Eise Eisinga Planetarium, gebouwd van 1774 tot 1781 mag u zeker niet overslaan.

Reparaties en onderhoud
In Franeker en omgeving zijn diverse bedrijven waar u onderhoud en reparaties aan uw jacht kunt laten uitvoeren. De volgende werkzaamheden zijn o.a. mogelijk
  • alle reparaties onder- en boven de waterlijn
  • ombouw en verbouw
  • inbouw motoren en schroefas installaties
  • draai- en freeswerk
  • hydraulische- en elektrische installaties
Voor meer informatie verwijzen wij u naar het overzicht in het tabblad Links.

Faciliteiten

Vuilwatertank

Gratis Fietsen

Copyright 2019 Watersport Vereniging Franeker   |   Frisia 11   |   Privacyverklaring   |       WMMEDiA