Passanten

U bent van harte welkom in onze jachthaven. De haven is toegankelijk motorboten en zeiljachten met een diepgang tot 2.00 meter. Nadat u de haven bent binnengevaren gaat u bakboord uit. Vrije boxen zijn te herkennen aan een groen bordje. U kunt ook aan het eind van de haven, bij het havenkantoor en toiletgebouw, een ligplaats kiezen.

Diverse leden van de FWV nemen om toerbeurt enthousiast de rol van gastvrije havenmeester op zich.

Telefoon havenmeester
06-22 06 94 03
De havenmeester is niet 24/7 bereikbaar. Heeft u vragen, spreek een boodschap in of stuur ons een mail en we nemen z.s.m. contact met u op.

Voorzieningen jachthaven
Voor een aangenaam verblijf in onze haven bieden wij u:
  • elektriciteit en drinkwater op de steiger
  • vuilwater innamestation
  • toiletten en douchevoorzieningen
  • gratis gebruik van fietsen
  • speeltoestellen voor kinderen
  • picknick tafels
  • gratis WIFI

Liggeld
Het liggeld is inclusief water, stroom en gebruik van de toilet/douchevoorzieningen en bedraagt € 1,20 per strekkende meter en € 1,- per persoon per overnachting.
De havenmeester komt langs om het liggeld te innen. Contactloos betalen heeft onze voorkeur. Als u de havenmeester heeft gemist kunt u het havengeld in een daarvoor bestemde envelop in de brievenbus van het havengebouw deponeren.

Ontdek Franeker
De binnenstad van Franeker, met haar vele prachtige historische gebouwen, is op 9 minuten loopafstand van de jachthaven en 3 minuten fietsen op de fietsen van de FWV die u gratis mag gebruiken. Franeker is een van de Friese elf steden en de eerste universiteitsstad van Nederland. Als u langs de Bogt fen Guné komt, komt u langs de oudste studentenkroeg van Nederland. Een bezoek aan het Eise Eisinga Planetarium, gebouwd van 1774 tot 1781 mag u zeker niet overslaan.

Reparaties en onderhoud
In Franeker en omgeving zijn diverse bedrijven waar u onderhoud en reparaties aan uw jacht kunt laten uitvoeren. De volgende werkzaamheden zijn o.a. mogelijk
  • alle reparaties onder- en boven de waterlijn
  • ombouw en verbouw
  • inbouw motoren en schroefas installaties
  • draai- en freeswerk
  • hydraulische- en elektrische installaties
Voor meer informatie verwijzen wij u naar het overzicht in het tabblad Links.

Faciliteiten

Vuilwatertank

Gratis Fietsen

Copyright 2021 Watersport Vereniging Franeker   |   Frisia 11   |   Privacyverklaring   |   Ledenlogin   |       WMMEDiA